dag 1 - om mig

härmar rebecca lite nuuuu... 
och detta är fan inte för att "skryta". detta är sanning :)

född den 13 augusti 1995, haha, var försenad.. som vanligt. jag är ett andra barn, har en bror på 19 år, han är alltså 4 år äldre än mig. jag är väl en vanlig unge, men ändå inte.. jag vet inte? hur kan man beskriva min barndom?
jag har alltid, sedan liten, varit intresserad av musik. haha, jag vet att vi har en film någonstans där jag sitter och sjunger "im a big big girl" hahaha, och sen börjar tjoa när farmor & farfar kommer på besök.
har även sen liten alltid varit pratglad, sprallig. alltid när mina föräldrar pratade i telefon skulle jag också göra det. jag hade alltid dansuppvisningar på dagis, sprang runt och hoppade. men var också riktigt blyg. man kan kanske inte tro det först.. men jag är än idag också jätteblyg.. :$
jag har alltid varit mycket för dockor. hade massor av barbies, bratz och även min brors action man dockor, som jag lekte runt med i mitt hus, i klädkammaren, toan, vinden. jag tog dom på resor med den rosa barbie bilen ;) beroende av nappar va jag med, hade nog 4 stycken om mamma inte ljuger.. en i munnen, en till varsen kind & en till näsan.. HAHAHAHA
när jag sen började skolan kände jag ingen eftersom jag hade gått på privatdagis. så jag lärde känna alla och så. blev bästa vän med en tjej i min klass som heter sara, vi gjorde allt tillsammans, kanske för att vi va dom ända tjejerna i vår klass, vi va 6 killar & 2 tjejer. och sara va nästan alltid sjuk.. stackars mig om något? :(
vi slog ihop våra klasser med en annan klass. och blev då väldigt många fler tjejer.. och då började allting med kill & tjejbaciller, avundsjuka & massa sånt.. jag känner nu att jag va en (ursäkta) jävla bitch som liten. det va många som ville vara med mig och så.. jag tog nog åt mig för mycket.. och det slutade med att vår lärare Petra tog ut alla tjejer för att det hade blivit för mycket.. ångrar mig mycket idag för allting som hände.. men, man får tänka att hade inte det hänt hade jag kanske inte varit den personen jag är idag?

NU

idag är jag 15 år.
haha, jag är fortfarande lika pratglad och sprallig som jag va när jag va liten. jag älskar att uppträda, vara rolig och bjuda på mig själv. jag har en röst som folk hör, och jag gillar det!
jag går i 9an nu, alltså är det snart dags för gymnasiet och jag har fortfarande ingen aning om vad jag ska välja. mina lärare säger en sak, föräldrarna en sak, vännerna en sak & jag har själv ingen jävla aning. det är fan riktigt svårt? jag ska välja min framtid.. det är inte världens lättaste grej. jag vill liksom variera och tycka att det är roligt det som jag håller på med. inte välja det för att det är bra betalt eller för att mina föräldrar vill det. så vi får helt enkelt se? lättare blir det inte.. eller?
just nu försöker jag leva på den positiva sidan, även fall jag själv gör det svårt för mig. jag har varit i många depp perioder, gjort fel, ångrat mig och gråtit så jag inte vet var jag ska ta vägen, vilket gör mig osäker.
men för det mesta är jag riktigt positiv, bjuder på mig själv, är helt enkelt en jävligt glad tjej, och det är fan riktigt awesome!
mitt musikintresse sitter också kvar som fan! idag sjuger jag och spelar piano. jag får alltid mycket beröm av min pianolärare, vänner och min familj. och det gör mig stark!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0