dag 9 - min tro

jag är egentligen inte så jättetrogen, jag vet helt seriöst inte om jag tror på gud eller inte. jag gör nog lite både och faktiskt.
men jag är konfirmerad. jag valde det främst för att få fler vänner, och lära känna mina vänner mer, eftersom innan sommarlovet va inte vi så tajta som vi är idag.
men jag valde det också för att jag är faktiskt intresserad av religioner och historia.
jag konfirmerade mig i maj, men jag döptes även i april. när jag va liten så bestämde mina föräldrar sig för att varken döpa mig eller min bror. min mamma är torende, men inte pappa.
så jag har inte varit döpt, men i april döptes jag, jeppjepp, solig lördag + en awesome kväll på det spenderad med emelie och några pojkar.
jag ber inte varje dag, och jag går inte till kyrkan. men när något händer, eller när jag mår dåligt, eller om jag hoppas på något, då ber jag faktiskt. jag ber gud att hjälpa mig typ. vet att det låter skittöntigt, men det får mig att må bättre. då känner jag typ att jag har någon vid min sida hela tiden.
hela konfirmations tiden va faktiskt skitrolig, jag lärde känna alla mina klasskamrater mer, vi sov över, gjorde aktiviteter, åkte på läger & massa sånt. riktigt ball (Y)
jag vet inte riktigt om jesus fanns eller inte, alla "sagor" och så, jag vet inte om dom är sanna eller ej. men jag bryr mig faktiskt inte så mycket. och självklart respekterar jag alla som är troende, som ber och sånt! ibland är jag en själv.
bilder från mitt dop.

Kommentarer
Postat av: En Cool Jävel

vilken töntig blogg du har mannen!

2010-12-08 @ 18:31:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0